تهران - یوسف آباد
09122014805

واردات چوب روسی

واردات چوب روسی

واردات چوب روسی

کشور روسیه به دلیل داشتن جنگل های انبوه یکی از بزرگترین صادر کننده‌های چوب روسی به حساب می‌آید، امروزه واردات چوب روسی از این کشور به داخل ایران از طریق بنادر مختلف مانند بندر انزلی انجام می‌شود و به دلیل کیفیت بالا و کارایی مختلف، می‌توان از آن برای ساخت وسایل و تجهیزات چوبی مختلف استفاده کرد.

در حال حاضر بیشتر صنایع ترجیح می‌دهند از چوب روسی یولکا استفاده نمایند، چوب روسی به دلیل داشتن بافت سفت و ماندگاری فراوان در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، توانسته است جزء بهترین چوب‌های وارداتی به کشور ایران شناخته شود.

واردات چوب روسی از جمله قدیمی ترین و پرکاربردترین چوب‌هایی هستند که از کشور روسیه وارد ایران می‌شوند، این چوب‌ها دارای تنوع بی نظیری هستند و می‌توان از آنها برای تولید تجهیزات و وسایل چوبی مختلف و پرکاربرد استفاده کرد. در حال حاضر انواع چوب روسی گزینه مناسب برای تولید مبلمان، سرویس خواب، کابینت، استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی، کفپوش و یا حتی تهیه وسایل تزیینی چوبی هستند.

شرکت بازرگانی داتیس البرز برترین واردکننده چوب روسی در ایران می باشد.

در حال حاضر چوب نراد، یولکا و ساسنا را جزء بهترین و مقاوم ترین چوب‌های روسی در نظر می‌گیرند که در ادامه به معرفی هر کدام به طور کامل و بررسی آنها می‌پردازیم. 

جهت دریافت قیمت روز چوب روسی میتوانید با کارشناسان ما با واحد فروش تهران 09122014805 در تماس باشید.

 

واردات چوب روسی چگونه است؟

به دلیل راحتی واردات و اهمیت زیاد انواع چوب روسی، امروزه واردات این چوب به کشور افزایش زیادی یافته است به منظور پیشگیری از واردات چوب‌های آسیب دیده و آفت زده، کشور ایران به واردات آن سخت‌ گیری‌های زیادی می‌کند و برای ترخیص چوب روسی از گمرک نیاز به وجود تاییده سازمان حفظ نباتات است.

علاوه بر این، پس از تایید اینکه چوب‌ها هیچ گونه آفت و آلودگی ندارند اقدام به وارد کردن آنها به کشور می‌کنند، در حال حاضر شرکت بازرگانی داتیس البرز یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌های چوب روسی به کشور است که با قیمت پایین و بدون واسطه انواع چوب روسی را در اختیار شما قرار می دهد و شما با هر نیاز شغلی می‌توانید با خیال راحت آن را تهیه کنید.

 

بارگیری کشتی چوب روسی
بارگیری کشتی چوب روسی

 

شرایط واردات چوب از روسیه

صدور گواهی بهداشت نباتی اولین شرط برای ترخیص چوب‌های روسی از گمرک است، داشتن مدارکی مانند پیش فاکتور و فاکتور خرید، گواهی مبدا، انبارنامه و غیره نیز در زمان ترخیص و واردات چوب روسی لازم و ضروری می‌باشد. چوب‌هایی که از روسیه به کشور ایران وارد می‌شود اکثراً بدون پوست بوده که در کارخانه پوست آنها جدا شده است ولی به دلیل مورد نیاز بودن، در حال حاضر می‌توان اقدام به وارد کردن خرده چوب و چیپس چوب از کشور روسیه نیز کرد. همچنین سلامت و کیفیت چوب‌ها نیز از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید چوب روسی در نظر گرفت.

 

چرا ایران نیازمند واردات چوب است؟

به طور معمول بهره برداری چوب از جنگل‌های ایران به حدی نیست که بتواند نیاز بازار را رفع کند، به همین دلیل لازم به واردات چوب از کشورهای دیگر است؛ در حال حاضر بسیاری از شرکت ها اقدام به واردات چوب روسی از کشور روسیه یا واردات چوب‌های دیگر کرده‌اند که این کار می‌تواند نیاز بازار و صنایع را برطرف نمایید.

به دلیل پیشگیری از آسیب به محیط زیست و جنگل‌های ایران، واردات انواع چوب با اندازه و رنگ‌های مختلف ضروری است و می‌تواند برای ساخت و تولید وسایل و تجهیزات مختلف یا در صنایع و کارخانجات مورد استفاده قرار بگیرد.

 

واردات چوب روسی برای مناطق شمالی کشور

چوب‌های وارداتی برای تمام مناطق کشور جهت تولید تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حال حاضر در مناطق شمالی ایران به منظور پیشگیری از قطع درختان جنگل‌ها، استفاده از چوب‌های وارداتی بسیار رایج است و به دلیل کیفیت بالا و داشتن رنگ‌های زیبا و جذاب، افراد مختلف ترجیح می‌دهند از این چوب‌ها برای ساخت وسایل و محصولات مورد نیاز خود استفاده کنند. واردات چوب روسی می‌تواند مزیت‌های زیادی برای مناطق شمالی کشور داشته باشد و از قطع بی رویه درختان و از بین بردن جنگلها جلوگیری می‌کند.

 

قیمت و خرید چوب روسی

 

واردات چوب نراد روسی

چوب نراد یکی از پرطرفدارترین چوب‌های روسی است که بیشتر از آن برای ساخت مبلمان و تولید درب و پنجره و نجاری استفاده می‌شود، در حال حاضر واردات چوب نراد روسی نسبت به چوب‌های دیگر به کشور ایران بسیار بالا می‌باشد و دارای کاربردهای زیاد و ماندگاری فراوان است. انواع چوب نراد در برابر حشرات چوب خوار و رطوبت، مقاومت زیادی دارد و از انعطاف پذیری بالا و زیبایی ظاهری زیادی برخوردار است، به همین دلیل توانسته است نظر بسیاری از وارد کنندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

 

واردات چوب یولکا روسی

چوب یولکا که با نام چوب کاج نوئل نیز شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین چوب‌ها برای صنایع ساختمانی یا صنایع پتروشیمی است؛ این چوب دارای استفاده‌های فراوان است و می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی، ساخت لوازم منزل، ساخت پل و…. استفاده کرد.

چوب یولکا به دلیل داشتن نرمی بالا با تمام ابزارآلات به راحتی برش خورده و می‌توان با استفاده از انواع دریل و اره آن را برش داد به همین دلیل جزء محبوب‌ترین چوب‌های‌ روسی در کشور ایران به حساب می‌آید، در حال حاضر شاهد افزایش واردات چوب روسی یولکا به ایران و استفاده‌های متنوع از آن هستیم.

واردات چوب ساسنا روسی

یکی دیگر از چوب‌هایی که واردات آن به ایران زیاد می‌باشد، چوب ساسنا روسی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های مثبت فراوان مانند کیفیت بالا و دوام و عمر طولانی و راحتی در طرح دهی، توانسته است نظر بسیاری از افراد و صنایع را به خود جلب نماید. این چوب به دلیل داشتن رنگ و شکل جذاب می‌‌تواند برای تولید انواع مبل، میز کنسول و میز ناهار خوری مورد استفاده قرار بگیرد؛ این چوب دارای بافت درشت و رنگ طبیعی سفید مایل به قرمز است، در چند سال اخیر شاهد افزایش واردات چوب ساسنا روسی به ایران هستیم.

 

واردات چوب روسی داتیس البرز

 

آماده سازی و واردات چوب روسی

برای واردات چوب روسی در ابتدا نیاز به آماده سازی آنها است، برای این کار پس از قطع شدن درختان، با استفاده از ماشین آلات مخصوص شاخ و برگ آنها گرفته می‌شود و برای اره کردن به کارخانجات برده می‌شوند، در مرحله بعد پس از جدا کردن پوست آن‌ها اقدام به انبار کردن آنها می‌شود. سپس چوب‌ها با ابزار آلات مخصوص به شکل مستطیل برش خورده می‌شود و برای خشک کردن از یکدیگر تفکیک می‌شوند؛ پس از خشک شدن اقدام به صادر کردن این چوب‌ها به کشورهای مختلف از جمله ایران می‌کنند.

 

چرا برای واردات چوب روسی باید پوست چوب جدا گردد؟

به دلایل مختلف قبل از صادر کردن چوب روسی باید اقدام به جدا کردن پوست آن شود، در مرحله اول این کار باعث خشک شدن سریع تر چوب می‌شود و می‌توان در کمترین زمان اقدام به خشک کردن آن با استفاده از دستگاه‌های مخصوص کرد، علاوه بر این در برخی مواقع وجود پوست درخت باعث ترک خوردن تنه و کاهش کیفیت آن می‌شود. به منظور جابجایی بهتر و برش زدن چوب‌ها برای صادر کردن، نیاز به کندن پوست آن‌ها می‌باشد زیرا به جهت تشخیص کیفیت و یکدست بودن چوب‌ها نیاز است تا پوست روی آنها جدا شود تا میزان مرغوبیت آنها دقیقاً مشخص گردد.

 

علت واردات چوب از کشور روسیه چیست؟

به علت قطع زیاد درختان در جنگل های ایران، در حال حاضر کشور ایران اقدام به وارد کردن انواع چوب از کشور روسیه می‌کند؛ واردات چوب روسی می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، مثلا روسیه به علت داشتن جنگل‌های فراوان، دارای چوب‌های متنوع و مختلفی است و می‌تواند این محصول را به کشورهایی مانند ایران صادر نماید.

علاوه بر این چوب روسی کیفیت و تراکم بالایی دارد و می‌توان از آنها برای ساخت تجهیزات مختلف استفاده کرد؛ به علت نزدیکی مسافت کشور روسیه به کشور ایران، حمل و نقل و وارد کردن این محصول به راحتی و بدون مشکل انجام می‌شود.

 

 

داتیس البزر واردکننده چوب روسی

 

سخن پایانی

در چند سال اخیر در کشور ایران اقدام به واردات انواع مختلف چوب از کشور روسیه کرده است و می‌توانیم از این چوب‌ها در صنایع مختلف یا برای ساخت تجهیزات و وسایل مورد نیاز روزانه زندگی استفاده کنیم. این چوب‌ها دارای رنگ بندی متنوع و کیفیت‌های مختلفی هستند، علاوه بر این به دلیل داشتن قیمت و هزینه مناسب افراد با هر نیازی می‌توانند برای مصارف شخصی یا برای شغل مورد نظر خود اقدام به خرید و سفارش آنها نمایند.

یکی از منحصر به فرد ترین و با کیفیت ترین چوب‌ وارداتی، چوب روسی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های مثبت فراوان و تنوع بالا می‌تواند برای ساخت تجهیزات چوبی در حجم بالا مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع چوب دارای رنگ‌های متنوعی است به صورتی که هر کدام از نژاد آن می‌توانند رنگ و مدل مخصوص به خود را داشته باشند.

 به دلیل استحکام فراوانی که انواع چوب روسی مانند یولکا، نراد و ساسنا در برابر شرایط متغیر آب و هوایی مانند رطوبت یا سرما دارند در نتیجه بسیاری از افراد و متخصصین آن را جزء بهترین و مرغوب ترین چوب‌ها در نظر می گیرند. انواع چوب روسی برای تهیه تجهیزات و وسایل مختلف مناسب است زیرا می‌تواند عمر مفید آنها را افزایش داده و از ایجاد هزینه‌های گزاف یا خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه
علی

مطالبتون عالیه

حسین

چوب روسی خیلی با کیفیت

فاتا

واردات چوب روسی از نیاز های اولیه اس

حسنی

چوب روسی عالیه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *