تهران - یوسف آباد
09122014805

بهترین چوب برای کفپوش چیست؟

بهترین چوب برای کفپوش چیست؟

کفپوش‌های چوبی هم از چوب‌های طبیعی و هم مصنوعی ساخته می‌شوند که هر دو نوع از چوب‌ها نصب بسیار آسانی دارند.تولید کنندگان از چوب‌های مختلفی برای ساخت کفپوش استفاده می‌کنند که بهترین چوب ها از چوب گردو، راش و افرا می‌باشد.

اگر قصد خرید کفپوش را دارید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً یک نگاهی به کفپوش بامبو بیندازید چون این محصول شاید از نظر ویژگی با محصولات دیگر یکسان باشد ولی در اکثر خانه‌ها مشاهده نمی‌شود.

کیفیت چوب کفپوش، از موضوعات مهمی است که باید به آن دقت کنید زیرا که در طول عمر کفپوشتان و ظاهر خانه ی شما بسیار اثر گذار است.

شرکت بازرگانی داتیس البرز این افتخار را دارد که میزبان شما باشد، این شرکت یکی از بهترین واردکننده چوب روسی در ایران است. داتیس البرز توانسته کیفیت و زیبایی را در کنار هم در نظر بگیرد.

جهت خرید چوب روسی و استعلام قیمت با واحد فروش داتیس البرز با شماره 09122014805 تماس بگیرید.

کفپوش چوبی چیست؟

امروزه برای زیبا کردن کف ساختمان‌های مسکونی و تجاری از پوشش‌های زیادی استفاده می‌کنند که در بین آنها کفپوش چوبی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

از آنجایی که امروزه طرح‌ها و رنگبندی و حتی جنس‌های مختلفی برای پارکت‌ها در نظر گرفته شده است شما می‌توانید آن را برای هر مکانی استفاده کنید.

در صنعت ساختمان سازی توجه ویژه‌ای به کفپوش‌های چوبی شده چون نیاز به مراقبت کمتری دارد و از آنجایی که جنس‌های مختلفی از چوب‌ها برای ساخت پارکت‌ها در نظر گرفته شده است به راحتی می‌توانید از استحکام و دوام آنها بهره ببرید.

دغدغه بسیاری از افراد تمیز کردن کف زمین می‌باشد و با ورود کفپوش چوبی این دغدغه و نگرانی از بین رفت چون کفپوش‌های چوبی به راحتی قابل شست و شو می‌باشند و در مدت زمان طولانی نیاز به تمیز کردن دارد.

بسیاری از طراحان دکوراسیون توصیه می‌ کنند که حتماً از کفپوش های چوبی استفاده کنید نه به خاطر زیبایی بلکه به خاطر آرامش و سکوتی که در خانه حکم فرما می شود.

 

همچنین بخوانید: خواص بی نظیر چوب را بدانید

ویژگی کفپوش‌ های چوبی

 ویژگی کفپوش‌ چوبی باعث شده تا متقاضیان آن را در کف ساختمان‌ های مسکونی و یا تجاری استفاده کنند.

قیمت این محصول با توجه به دوام آن بسیار اقتصادی و به صرفه می‌باشد که شاید این ویژگی به تنهایی بتواند متقاضیان زیادی را به خود جذب کند.

تنوع رنگ بندی و طرح در این محصول بسیار بالا می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید و نسبت به سرامیک‌ها و موزاییک‌ها در محدودیت رنگی قرار نگرفته‌اند. متراژ و اندازه کفپوش‌های چوبی برای هر مکانی مناسب و استاندارد می‌باشد.

ویژگی دیگری که در کفپوش‌های چوبی وجود دارد این است که حمل و نقل آن آسان است چون وزن مناسب و استانداردی دارد. تولید کنندگان از مواد اولیه‌ای با کیفیتی استفاده کرده‌اند که نتیجه آن طول عمر بالا و دوام استثنایی در برابر عوامل‌های مختلف است.

یک چوب کفپوش با کیفیت قابل شست و شو می‌باشد و در برابر مایعات دچار لغزندگی نمی‌شوید. نصب بسیار آسانی دارد و از آنجایی که طرح‌های متنوعی در این محصول در نظر گرفته شده است دیگر نیاز نیست تمام فضای خانه را با فرش پر کنید.

 

بهترین چوب برای کفپوش چیست؟

 

کاربرد کفپوش‌ های چوبی

 کفپوش‌ ها کاربرد زیادی دارند و شما در هر مکان و یا در شرایط‌ های مختلفی می‌ توانید از آن استفاده کنید و جایگزین مناسبی نسبت به سنگ‌ های مرمر و موزاییک می‌ باشند، ما در اینجا می‌ خواهیم به چند مورد از کاربرد کفپوش چوبی بپردازیم.

در فضای باز بسیار کاربرد دارد و شما می‌ توانید برای حیاط‌ های کوچک و بزرگ و حتی تراس‌ ها از این نوع کفپوش استفاده کنید.

صاحبان کافه و رستوران‌ ها می‌ توانند برای محیط خود از کفپوش‌ های چوبی استفاده کنند که بزرگترین مزیت آن این است که به نورپردازی کمک زیادی می کند.

در فضای داخلی خانه کاربرد بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید در منزل‌های مسکونی و یا ویلاها از آن برای زیبا کردن دکوراسیون خانه‌ها استفاده کنید.

در آموزشگاه‌های آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیار زیادی دارند چون تاثیر مثبتی روی محیط می‌گذارد و همچنین شست و شو و تمیز کردن آن بسیار آسان است.

کفپوش‌ های چوبی در نمایشگاه‌ها و گالری‌ های هنری مورد استفاده قرار می‌ گیرند و اگر شما می‌ خواهید یک فضای کلاسیک و تاریخی داشته باشید می‌ توانید از پارکت‌ های چوبی در این مکان استفاده کنید.

 

 

 

 

انواع کفپوش‌ های چوبی

 کفپوش چوبی از درخت بلوط، افرا، کاج، بامبو، راش و حتی درخت گیلاس به عنوان انواع کفپوش چوبی با کیفیت شناخته شده اند.

  • کفپوش از درخت بلوط: در رنگ‌های گرم و جذابی باشد و یک فضای آرام و صمیمی را به وجود می‌آورد. چوب کفپوش که از درخت بلوط ساخته می‌شود مقاومت زیادی در برابر فرورفتگی و نور مستقیم آفتاب دارد و از نظر تنوع رنگی بسیار بالا و شکل ظاهری بی‌نظیری دارد.
  • کفپوش درخت زبان گنجشک: در برابر فشار و خش مقاومت بالا دارد و به دلیل داشتن انعطاف پذیری بی‌نظیر به راحتی می‌توانید آن را فرم و شکل دهید.‌ از آنجایی که مقاومت زیادی در برابر آب دارد بهترین گزینه برای حمام و آشپزخانه می‌باشد.
  • درخت افرا: کفپوشی که از این درخت ساخته می‌شود در گذر زمان دچار تغییر رنگ و شکل نمی‌شود و به راحتی قابل شست و شو می‌باشد و به دلیل داشتن رنگ‌های تیره طرفداران زیادی دارد.
  • کفپوش از جنس درخت بامبو: نسبت به کفپوش‌های دیگر نصب راحتی دارد و شما به راحتی می‌توانید در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده کنید. از نظر قیمت اقتصادی می‌باشد و همچنین برای کف‌های تراس و فضای کوچک گزینه مناسبی است.

 

 

 

روش نصب کفپوش چوبی

 ابتدا شما باید کفپوش چوبی مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از این مرحله باید وسایل‌هایی که برای نصب نیاز است را مهیا کنید. یکی از مهمترین وسایل‌ها برای نصب پارکت چوبی، چسب چوب می‌باشد.

قبل از شروع به کار شما باید مکان مورد نظر خود را بررسی کنید یعنی باید زیر سازی پارکت شما از هرگونه فرورفتگی و برآمدگی به دور باشد.

برای زیرسازی پارکت‌ها می‌توانید از سیمان و بتن‌های دیگر استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در میانه کار با مشکلاتی از جمله برآمدگی و نصب نادرست پارکت‌ها به دور باشید.

حالا شما باید چسب چوب را روی زمین بریزید و با کارتک به آرامی آن را به صورت منظم پخش کنید‌. بعد از اینکه این کار را انجام دادید باید پارکت چوبی خود را با اندازه‌گیری دقیق روی چسب چوب بچسبانید و دقت داشته باشید که اگر درزهایی باقی ماند می‌توانید با چسب مخصوص بچسبانید.

وقتی پارکت خود را روی زمین قرار دادید باید با یک جسم محکم روی پارکت به‌ آرامی بکوبید که این کار باعث می‌ شود فضای خالی در زیر پارک از بین برود.

برای تمیزی کار می‌توانید گرد و خاک روی پارکت را بگیرید و با کمک سمباده درز هایی که باقی مانده را یک دست کنید.

 

 

 

مزایای کفپوش های چوبی

 مزایای کفپوش چوبی زیاد می‌باشد که ما در اینجا فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم تا متوجه شوید که چرا امروزه افراد از موزاییک‌ ها و سرامیک استفاده نمی‌کنند.

  1. نصب این نوع پارکت‌ها راحت می‌باشد و نیاز به تخصص خاصی نیست و شما در هر مکان و در هر سطحی می‌توانید آن را نصب کنید.
  2. مقاومت زیادی در برابر عوامل‌های مختلفی از جمله رنگ پریدگی، لکه‌ها، چربی، ضربه و ضربه ها دارد.
  3. در برابر حشرات موذی دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود و اگر با آتش سوزی مواجه شود قطعاً مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  4. در برابر صدا و حرارت و حتی دما به عنوان عایق مناسبی به حساب می‌آید و شما با استفاده از این محصول می‌توانید آلودگی صدا را در آپارتمان‌ها کاهش دهید.
  5. طول عمر بالایی دارد و اگر به هر دلیلی دچار آسیب شود به راحتی قابل تعویض می باشد.
  6. تنوع رنگی آن بالا می‌باشد و انتخاب آن بسیار راحت است چون در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی به فروش می‌رسد و شما متناسب با سلیقه و یا مکان مورد نظر خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

 

 

 

برای انتخاب پارکت چوبی باید به چه مواردی دقت کرد؟

 کفپوش و پارکت‌های چوبی متعددی در تولیدی‌ها به فروش می‌رسد که از نظر طراحی و جنس با یکدیگر متفاوت می‌باشند ولی با این حال شما در هنگام تهیه آنها باید نکات انتخاب کفپوش را در نظر بگیرید.

قبل از اینکه چوب کفپوش خود را انتخاب کنید باید به فضای داخلی و بیرونی مکان مورد نظر خود نگاه کنید و تمام موارد از جمله مساحت و وسایل و حتی رنگ بندی که در آن فضا در نظر گرفته شده را در ذهن خود داشته باشید. با این کار می‌توانید رنگ پارکت و حتی جنس آن را به راحتی انتخاب کنید.

به مقاومت چوب کفپوش در برابر آسیب‌ها توجه داشته باشید چون شما این محصول را برای کف ساختمان‌ها تهیه می‌کنید و ممکن است دچار خراش، ضربه و یا فشار شود.

به نوع بسته‌بندی پارکت چوبی توجه ویژه‌ای داشته باشید چون هر چقدر بسته‌بندی‌ها با کیفیت و استاندارد  باشد قطعاً کیفیت محصول را برای شما تضمین می‌کند.

پارکت‌های چوبی در برندهای متعددی توسط شرکت‌ها تولید می‌شود و شما باید برندی را تهیه کنید که در بین مردم شناخته شده باشد.

مورد دیگری که شما باید در نظر داشته باشید این است که محصولی را تهیه کنید که متناسب با مکان مورد نظر خود باشد پس قبل از خرید باید بدانید که این محصول را برای چه مکانی می‌خواهید در نظر بگیرید.

 

 

بهترین چوب برای پارکت چیست؟

سوال بسیاری از افراد علی الخصوص بانوان می‌باشد که ما در اینجا می‌خواهیم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

  • پارکت‌ چوب بلوط: در سال ۲۰۲۲ چوب بلوط به عنوان بهترین پارکت شناخته شد، چون هم تولید و نصب مهندسی شده را به خود اختصاص داده بود. این پارکت بسیار با دوام می‌باشد و از نظر قیمت نسبت به محصولات دیگر به صرفه است. اگر به دنبال پارکتی می‌چرخید که جذاب و در عین حال برای تمام مکان داخلی و بیرونی خانه‌های شما مناسب باشد می‌توانید پارکت از جنس چوب بلوط را انتخاب کنید.
  • چوب راش: چوب رار گزینه مناسبی برای پارکت می‌باشد چون در کنار استحکام زیبایی هم دارد. شما می‌توانید از این چوب برای پارکت کردن فضاهای کوچک استفاده کنید چون استفاده کردن آن برای فضای بزرگ و بیرونی کمی زمان بر و از نظر قیمت به صرفه نیست، طول عمر بالایی دارد و نگهداری و مراقبت از آن راحت است‌
  • چوب افرا: گزینه مناسبی برای پارکت کردن فضای بیرونی می‌باشد چون انعطاف پذیری بالایی در برابر عوامل‌های مختلفی از جمله ضربه‌ها و فشار دارد.

 

 

بهترین کفپوش چوبی برای فضای باز

شما می‌توانید برای محوطه‌های فضای باز و یا داخل خانه از چوب استفاده کنید. انواع مختلفی از چوب کفپوش وجود دارد که تولید کنندگان آن را با طرح‌ها و سبک‌های مختلفی برای کفپوش در نظر گرفته اند.

بهترین کفپوش چوبی برای فضای باز، چوب پلاست درجه یک می باشد. این چوب در مقابل سرما و گرما و عوامل‌های متعددی مانند رطوبت و بارندگی مقاوم می باشد.

اگر به دنبال چوب کفپوش با کیفیت هستید برای فضای باز خود به شما توصیه می‌کنیم که از چوب گردو استفاده کنید، چون در برابر حشرات موذی و انواع مختلفی از قارچ‌ها و آفت‌ها مقاوم می‌باشد.

کفپوش ترموود نیز به عنوان بهترین کفپوش چوبی برای فضای باز شناخت شده است که عموم مردم می‌توانند آن را برای کف تراز و یا دور استخر در نظر بگیرند، چون جلوه بسیار زیبایی دارد و به دلیل داشتن یک سری ویژگی‌ها توجه مردم را به خود جلب کرده است.

بهترین کفپوش‌های چوبی برای فضای باز دارای یک سری متریالی می‌باشند که تفاوت آنها را با کفپوش‌هایی که در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند متمایز می‌کند.

اولین تفاوت این است که کفپوش‌های فضای باز دارای استحکام و مقاومت زیادی در برابر ضربه‌های محکم هستند و در برابر آب و رطوبت‌های متعدد آسیب ناپذیرند و همچنین با محیط زیست سازگاری زیادی دارند. با تغییرات مداوم دما سازگاری دارند و با هرگونه مواد شوینده قابل شست و شو می‌باشد.

موارد بالا نه تنها تفاوت بین کفپوش‌ها در فضای باز و داخلی هستند، بلکه مشخصاتی برای بهترین کفپوش‌ها برای فضای باز در نظر گرفته شده است.

 

جهت خرید چوب روسی و استعلام قیمت با واحد فروش داتیس البرز با شماره 09122014805 تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *