تهران - یوسف آباد
09122014805

تشخیص جنس چوب از طریق رنگ

تشخیص جنس چوب از طریق رنگ

انواع مختلفی از چوب وجود دارد که هر کدام از آنها از نظر شکل، ظاهر، رنگ، بافت و تاریخچه قابل تمایز با یکدیگر هستند. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی جنس چوب را تشخیص دهید که مطمئن‌ترین روش از طریق رنگ می‌باشد.

بیشتر افراد در هنگام خرید صنایع چوبی به جنس آن توجه می‌کنند، پس شما در هنگام خرید باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید جنس چوب مرغوب را تشخیص دهید.

رنگ یکی از بهترین و جالب‌ترین روش برای تشخیص جنس چوب می‌باشد که شما با دیدن شکل ظاهری می‌توانید حتی به کیفیت درونی یک چوب پی ببرید. بیشتر چوپ‌ها دارای رگه‌هایی هستند که دارای رنگ‌های خاصی می‌باشند و بیشتر افراد از طریق رنگ رگه‌ها می‌توانند جنس چوب را تشخیص دهند.

به این نکته نیز توجه کنید که تشخیص دادن جنس چوب ها کار بسیار سختی است که شاید از طریق رنگ تا حدودی بتوانید به سمت واقعیت‌ها نزدیک‌تر شوید.

تشخیص جنس چوب از طریق رنگ بیشتر توسط افراد خبره صورت می‌گیرد و اگر شما قصد خرید چوب روسی را دارید میتواند با شرکت بازرگانی داتیس البرز از طریق سایت یا حضوری اقدام کنید‌. همچنین برای مشاوره ی رایگان و راهنمایی های بیشتر میتوانید با مشاوران داتیس البرز در ارتباط باشید.

جهت دریافت قیمت روز چوب روسی میتوانید با کارشناسان ما با واحد فروش تهران 09122014805 در تماس باشید.

 

شناسایی انواع چوب

شناسایی انواع چوب

 امروزه وقتی به خانه‌ها مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید که بیشتر وسایل خانه از جنس چوب می‌باشد از این رو شما باید به تشخیص نوع چوب بپردازید تا در هنگام خرید بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

جنس چوب برای مصرف کنندگان در اولویت قرار دارد به شرطی که آنها در این زمینه دانش لازم را کسب کرده باشند.

  1. چوب توسکا: چوب توسکا به رنگ کرم و مایل به قرمز می‌باشد و به عنوان یک چوب سبک و نیمه سبک شناخته شده چون وزن ایده‌ عالی دارد. این چوب رنگ پذیری بسیار بالایی دارد و در برابر آب و عوامل‌های دیگر با دوام می‌باشد و از این رو در ساخت قایق‌ها کاربرد زیادی دارد.
  2. چوب شمشاد: به رنگ سفید و زرد می‌باشد و در بین مردم رواج زیادی ندارد ولی بسیار سخت و دارای بافت‌های ریزی می‌باشد و بهتر است بدانید که این نوع چوب‌ها بیشتر در ساخت مجسمه سازی مورد توجه قرار گرفته است.
  3. چوب بلوط: به رنگ قهوه‌ای روشن است و هیچگونه بو و طعمی ندارد و بهترین چوب برای ساخت پنجره‌ها و یا پارکت می‌باشد.
  4. چوب زیتون: به رنگ سفید می‌باشد و دارای رگه‌های زرد و قهوه‌ای است و مورد توجه نجاران قرار گرفته و انواع مختلفی از صنایع‌های چوبی از این محصول می باشد.
  5. چوب گردو: به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای است و بسیار ظاهر زیبا و کیفیت عالی و با دوامی دارد. از آنجایی که انحطاف پذیری بسیار خوبی دارد شما می‌توانید از این چوب برای ساخت آلات موسیقی استفاده کنید.

انواع چوب بر اساس تاریخچه آن ها

 

انواع چوب بر اساس تاریخچه آن ها

در صنعت چوب انواع مختلفی از چوب وجود دارد که در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، ما در اینجا می‌خواهیم به تاریخچه چند نوع از چوب‌ها بپردازیم و شما را بیشتر با منبع، سن و کاربردآشنا کنیم.

چوب راش‌‌ دومین چوب پر کاربرد در جهان می‌باشد و به عنوان درختان زینتی شناخته شده است و شما می‌توانید درخت چوب راش را در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری در نیمکره‌ای شمالی مشاهده کنید.

چوب راش به نوبه خود انواع مختلفی دارد که در بین آنها چوب راش اروپایی قدمت زیادی را به خود اختصاص داده است.

این چوب کاربرد بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده کنید و حتی در ساخت انواع مختلفی از مبل‌ها و تخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس چوب راش بسیار با دوام و مقرون به صرفه می‌باشد.

چوب گردو نوع دیگری از چوب‌های مرغوب می‌باشد که بر اساس تاریخچه می‌خواهیم آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. رنگ این چوب اکثر قهوه‌ای نمی‌باشد و وزن آن حدود ۷۰۰ کیلو گرم است و بهتر است بدانید که درخت گردو در کشورهایی مانند فرانسه و ژاپن مورد پرورش قرار می‌گیرد.

انواع چوب وجود دارد ولی در بین آنها چوب درخت گردو بسیار زیبا می‌باشد و از این رو شما می‌توانید میز تلویزیون و یا انواع مختلفی از میزهای غذاخوری را با این جنس سفارش دهید.

استحکام و رنگ آمیزی و حتی انعطاف پذیری بی‌نظیری در این چوب وجود دارد. شاید جالب باشد که بدانید این چوب در طول جنگ جهانی اول کشف شد و در ابتدای کار برای ساخت اسلحه‌ها مورد محبوبیت قرار گرفت.

چوب افرا یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها به شماره می‌آید و به دلیل داشتن تنوع رنگی و دوام بالا مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است.

انواع مختلفی از جنس چوب افرا در طبیعت است که در بین آنها افرا سیاه زبان زد می‌باشد. در تولید تجهیزات ورزشی شما می‌توانید از این چوب استفاده کنید و حتی در صنعت کفپوش چوبی نیز کاربرد زیادی دارد. چوب افرا  بیشتر در اروپا و جنوب غربی آسیا رشد می‌کند و رنگ آن سفید و قهوه‌ای روشن است و بافت بسیار نرم و صافی دارد.‌

 

نحوه‌ی تشخیص چوب روسی براساس بافت و رنگ

نحوه‌ی تشخیص چوب روسی براساس بافت و رنگ

جنس چوب روسی بسیار اعلا و با کیفیت می‌باشد و طرفداران زیادی دارد از این رو بسیاری از تولید کننده گان از توجه مصرف کنندگان سو استفاده می‌کنند و یک چوب بی‌کیفیتی را به دست آنها می‌رسانند.

ما در اینجا می‌خواهیم مطالبی را بیان کنیم که شما بر اساس بافت و رنگ شناخت بیشتری از این محصول داشته باشید. مهمترین و اولین فاکتوری که برای تشخیص چوب روس وجود دارد، بر اساس رنگ است که اگر چوب را مشاهده کردید و متوجه شدید که دارای رگه‌های قهوه‌ای مایل به قرمز می‌باشد و بدنه آن سفید است قطعاً با یک چوب با کیفیت مواجه شده‌اید.

به این مورد توجه داشته باشید که سطح این چوب یک دست نیست در واقع ممکن است رنگ آن کاملاً با همدیگر متفاوت باشد.

موارد دیگری که برای تشخیص این چوب وجود دارد بر اساس بافت است که شما می‌توانید یک سطح نرمی را مشاهده کنید که بسیار براق و انعطاف پذیر است. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که اگر شما با قسمت زبرتری مواجه شدید می‌توانید آن را رنگ کنید و اگر رنگ بیشتری را به خود جذب کرد متوجه می‌شوید که چوب روسی به روش غیر پوششی رنگ شده و جای تردید از نظر تقلبی بودن نیست.

 

تشخیص چوب روسی براساس رنگ‌پذیری چوب نراد روسی

 

تشخیص چوب روسی براساس رنگ‌پذیری چوب

چوب روسی یکی دیگر از چوب‌های پرمصرف می‌باشد که شما در صنعت چوب می‌توانید آن را مشاهده کنید و از نظر تاریخچه به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد. شما برای تشخیص این چوب می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کنید ولی مطمئن‌ترین راه بر اساس رنگ پذیری این چوب است.

چوب روسی به راحتی قابل رنگ پذیری می‌باشد که این بزرگترین مزیت برای این دسته از چوب‌ها به شمار می‌رود. از آنجایی که شما می‌توانید از این چوب برای ساخت مبلمان‌ها استفاده کنید پس می‌توانید رنگ‌های مختلفی را تغییر دهید و آن را بر اساس سلیقه خود رنگ کنید.

چوب‌های رنگ روشنی که از کشور روسیه وارد می‌شود را چوب روسی می‌گویند که همین امر باعث می‌شود که شما در هنگام خرید یک چوب اصل تهیه کنید.

شما بر اساس رنگ پذیری می‌توانید این چوب را تشخیص دهید چون به دو روش پوششی و غیر پوششی می‌توانید آن را رنگ کنید و اگر از رنگ‌های غیر پوششی استفاده کنید، متوجه می‌شوید که این چوب کمی زیبایی خود را از دست می‌دهد و صیقلی تر می‌شود.

اگر می‌خواهید به خوبی چوب روسی را بر اساس رنگ‌پذیری تشخیص دهید، می‌توانید آن را به صورت پوششی رنگ کنید و اگر همچنان زیبایی خود را حفظ کرد و رنگ کمتری جذب کرد قطعاً شما یک چوب روسی با کیفیت و اصل دارید.

 

نحوه تشخیص چوب راش

 

نحوه تشخیص چوب راش

از آنجایی که امروزه صنعت چوب بسیار گسترش یافته شما انواع مختلفی از چوب‌های با کیفیت و نامرغوبی را مشاهده می‌کنید که نحوه تشخیص آنها سخت شده است. یکی از محبوب ترین چوب ها، چوب راش می‌باشد،‌ که شما می‌توانید در انواع مختلفی از مبل‌ها و تخت‌ها آن را مشاهده کنید.

ما در اینجا می‌خواهیم شما را با نحوه تشخیص چوب راش آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. شما با توجه به شکل ظاهری می‌توانید این چوب را تشخیص دهید به عنوان مثال از نظر ظاهر مقاومت زیادی دارد و از نظر ظاهری مورد محبوبیت قرار گرفته است.

جنس چوب راش بسیار محکم می‌باشد و دارای ویژگی‌های ظاهری و فنی متعددی می‌باشد که یکی از این موارد این است که رنگ بسیار شفاف و روشنی دارد. رگه‌های ریز و بافت محکمی در این چوب مشاهده می‌شود که بیشتر با رنگ‌های سفید و نارنجی روشن در کارخانه‌ها بسته‌بندی و به دست کارگاه‌ها می‌رسد.

موارد دیگری که شما می‌توانید چوب راش را تشخیص دهید این است که بافتی بسیار منسجم دارد و از این رو انواع مختلفی از نقش و نگار و حتی عمل منبت کاری روی آن قابل پیاده شدن است.

جنس این چوب در دسته چوب‌های نیمه سنگین می‌باشد و به دلیل داشتن بافت منسجم در برابر حشرات و قارچ‌ها مقاومت بسیار عالی نشان می‌دهد.

چوب راش بسیار نرم می‌باشد و دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی است و از این رو گزینه مناسبی برای تهیه انواع مختلفی از مبلمان صنعتی می‌باشد چون، برش‌ها و طرح‌های بی‌نظیری روی این چوب قابل پیاده کردن است.

مورد دیگری که برای تشخیص چوب راش وجود دارد این است که تراکم بسیار بالایی دارد و همچنین از نظر رنگ کاری بسیار نفوذ پذیر می‌باشد.

جهت دریافت قیمت روز چوب روسی میتوانید با کارشناسان ما با واحد فروش تهران 09122014805 در تماس باشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *