تهران - یوسف آباد
09122014805

چوب روس برای نمای ساختمان

چوب روس برای نمای ساختمان

زیبایی داخلی و خارجی ساختمان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد است و در تلاش هستند تا از بهترین مصالح در این زمینه بهره‌مند شوند. چوب روسی نمای ساختمان یکی از بهترین گزینه ها می‌باشد که مورد پسند و استفاده بسیاری از مهندسان قرار گرفته است.

این محصول زیبایی منحصر به فرد و دوام بسیار زیادی دارد و در تمام بناها می‌توان از آن استفاده کرد. چوب روسی نمای ساختمان به عنوان یک محصول وارداتی از کشور روسیه وارد می‌شود و در زمینه های مختلف کاربرد دارد.

این محصول با رنگ روشنی که دارد زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد و در برابر بارش برف و باران و تابش خورشید بسیار مقاوم می‌باشد. چوب روس انواع مختلف و گوناگونی دارد و با توجه به نوع کاربرد، می‌توان در اندازه و ابعاد دلخواه به راحتی برش زد. در این مقاله از شرکت بازرگانی داتیس البرز با ما همراه باشید.

 

کاربرد چوب روسی در نما و سقف ساختمان

در قسمت قبل، کاربرد چوب روسی برای نما ساختمان را به اختصار بیان کردیم اما از این محصول در موارد زیادی می‌توان استفاده کرد. علاوه بر اینکه، چوب روسی نمای ساختمان بسیار پر مصرف می‌باشد برای دکوراسیون داخلی مانند سقف نیز می‌توان از آن بهره‌مند شد.

این چوب وزن نسبتا سبک و قابلیت برش خواری زیادی دارد از این رو، به سهولت می‌توان برای پوشش سقف از آن استفاده کرد. این چوب انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توان برای تزیین نما و سقف از آن کمک گرفت. چوب روسی در هر قسمتی از خانه و با هر متراژی قابل استفاده است و در این زمینه محدودیتی ندارد.

استقامت و دوام بالای این محصول، منجر می‌شود سالیان سال از آن استفاده کنیم بدون اینکه دچار آسیب شود از این رو، مقرون به صرفه است. با توجه به سلیقه خود، از آن به تنهایی یا در ترکیب با متریال دیگر مانند شیشه برای تزیین می‌توان استفاده کرد. علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که این چوب دارد، به عنوان عایق گرما و سرما نیز کاربرد دارد و از نفوذ ه‍وای گرم یا سرد جلوگیری می‌نماید.

 

کاربرد چوب روسی در نمای ساختمان

 

انواع چوب روسی برای اجرای نمای ساختمان

انواع چوب روسی بسیار متنوع و گوناگون است که در ادامه به بیان و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت از این رو، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

یکی از انواع چوب روس برای نمای ساختمان که بسیار پرطرفدار است، چوب نراد نامیده می‌شود که از درخت کاج تهیه شده و بافت نسبتا نرمی دارد. رنگ آن سفید مایل به کرم است و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد و به سهولت می‌توان آن را برش زد و مورد استفاده قرار دارد.

چوب یولکا نوع دیگری است که از درختان کاج استخراج می‌شود، گره‌های تقریبا بزرگ و نامتوازنی دارد. این محصول به رنگ سفید مایل به زرد است و در صنایع متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چوب روسی ساسنا نوع دیگری است که به رنگ صورتی می‌باشد و معمولا برای قایق سازی، الیاف، کاغذ، نرده کشی و غیره به کار می‌رود. علاوه بر موارد بیان شده، چوبی دیگری به نام لمبه وجود دارد که با عرض استاندارد ۶ متر تولید می‌شود و برای کفپوش یا دیوارپوش بهترین انتخاب و گزینه می‌باشد.

در واقع از انواع مختلف این چوب در زمینه های متعدد و گوناگون می‌توان استفاده کرد و از زیبایی و کیفیت آن‌ها بهره‌مند شد.

جهت خرید چوب روسی و استعلام قیمت با واحد فروش داتیس البرز با شماره 09122014805 تماس بگیرید.

 

 کاربرد چوب روسی در سقف

همان طور که در قسمت‌های قبل اشاره کرد، علاوه بر اینکه چوب روسی نمای ساختمان بسیار پرطرفدار می‌باشد، کاربرد چوب روسی در سقف نیز حائز اهمیت است.

اگر به دنبال طراحی خاص برای سقف ساختمان خود هستید، استفاده از این محصول یک انتخاب مناسب خواهد بود. این چوب به دلیل رنگ روشن و طبیعی خود، جلوه ویژه‌ای به محیط می‌بخشد و بدون نیاز به رنگ‌های شیمیایی، به راحتی می‌توانید از زیبایی آن بهره‌مند شوید.

چوب روسی وزن کمی دارد به همین جهت در هنگام استفاده برای سقف، موجب سنگینی ساختمان نمی‌شود و این امر برای سازندگان و مهندسان بسیار اهمیت دارد. همچنین دوام و ماندگاری زیادی دارد و سالیان سال می‌توان استفاده کرد بدون اینکه دچار آسیب یا مشکلی شود.

این چوب قابلیت بازگشت به طبیعت را دارد از این رو، بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. زمانی که از آن برای پوشش سقف استفاده می‌شود اگر قسمتی شل شود یا از جای خود درآید به سهولت می‌توان آن را تعمیر و بازسازی کرد.

 

 

رفع فرورفتگی در بخشی از چوب روسی

 اگرچه چوب روس برای نمای ساختمان یک محصول بسیار باکیفیت و مرغوب است اما گاهی اوقات ممکن است دچار آسیب و مشکل شود. به عنوان مثال به دلایل مختلف امکان دارد در بخشی از چوب فرورفتگی ایجاد شود که در این صورت باید به رفع آن پرداخت.

برای رفع این مشکل، ابتدا سعی کنید قسمت خراب را مرطوب نمایید برای این کار می‌توانید در محل فرو رفته آب بریزید و مدتی زمان دهید تا آب کاملا به داخل چوب نفوذ کند. سپس بر روی آن یک پارچه قرار دهید و به کمک یک وسیله گرمایشی مانند اتو به محل مورد نظر گرما و حرارت دهید.

چند ساعت منتظر بمانید تا چوب کاملا خشک شود و به حالت اولیه خود درآید، در این هنگام می‌توانید مجدد از آن استفاده کنید. اما برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است از بهترین پوشش برای چوب روسی استفاده نمایید. این پوشش مانند یک محافظ عمل می‌کند و سبب مقاومت و استحکام بیشتر می‌شود.

 

رنگ چوب روسی مناسب نما

همان طور که اشاره کردیم چوب روس برای نمای ساختمان بهترین انتخاب و گزینه است و جلوی خاصی دارد. با توجه به سلیقه خود می‌توانید رنگ چوب روسی برای نما را انتخاب نمایید و از زیبایی آن بهره‌مند شوید. این چوب با رنگ‌های روشن مانند سفید یا کرم در بازار وجود دارد که کاملا طبیعی هستند و می‌توانید برای نما از آن‌ها استفاده کنید.

اما اگر این رنگ‌ها، مورد علاقه و پسند شما نیست با استفاده از کیلر، سیلر و غیره می‌توانید آن را به رنگ دلخواه تغییر دهید. برای رنگ‌آمیزی، ابتدا باید سطح چوب را با کمک سمباده کاملا صاف و یکدست نمایید در واقع منافذ و حفره ها را پر کنید.

پس از آماده سازی سطح چوب، با قلم موی مخصوص آن را رنگ کنید و اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود.

هنگام انتخاب رنگ مناسب باید به نوع چوب، شرایط آب و هوا، دما و غیره توجه کرد، در این زمینه می‌توانید با افراد مجرب و زبده مشورت کنید. رنگ روشن اولیه این چوب اگرچه زیبایی منحصر به فردی دارد اما در مدت زمان کوتاهی کثیف شده و کدر خواهد شد.

اما جای نگرانی نیست چون به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید یا در صورت تمایل با رنگ‌های تیره، رنگ‌آمیزی نمایید.

 

 

نمای ساختمان با چوب روسی

 

قیمت چوب روسی برای نمای ساختمان

همان طور که در این مقاله بیان کردیم چوب روسی برای دکوراسیون داخلی و بیرونی بسیار پرکاربرد و پرمصرف است. چوب روسی نمای ساختمان انواع مختلفی دارد و با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

قیمت چوب روسی دکوراسیون تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و در نوسان می‌باشد که در ادامه به اختصار به شرح آن‌ها می‌پردازیم. این چوب معمولا به عنوان یک محصول صادراتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود که هزینه گمرک، انبار، ترخیص و غیره سبب افزایش قیمت اولیه آن می‌شود.

میزان فروش و عرضه از عوامل دیگری است که در تعیین قیمت نقش بسزایی دارد اگر آن به صورت عمده خریداری شود نسبت به خرید جزیی، ارزان تر و مقرون به صرفه خواهد بود.

نوع چوب نیز از فاکتورهای مهم در قیمت گذاری می‌باشد به عنوان مثال، قیمت ساسنا با لمبه فرق می‌کند و با توجه به نوع کاربرد باید بهترین و مناسب‌ترین چوب را انتخاب کرد.

جهت خرید و استعلام قیمت با واحد فروش داتیس البرز با شماره 09122014805 تماس بگیرید.

 

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
جمشیدی

برای نمای ساختمان چوب روسی خیلی کاربردی و زیبا میکنه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *